Es tracta d’analitzar
el nostre sistema educatiu i veure com es podria millorar. No es tracta de
criticar-ho tot ni de dir que el sistema actual no serveix per res. Volem fer
una anàlisi crítica, salvant allò que creiem que és vàlid, traient allò que
pensem que no és útil i proposant les millores que considerem oportunes. Cal
insistir en aquest punt: cal pensar alternatives concretes al que no
veiem bé.
Per portar-lo a
terme, seguirem els següents passos:
1.
Farem
grups de tres persones.
2.
Omplirem
la següent graella:
|
ALLÒ QUE DEPÈN DE NOSALTRES |
ALLÒ QUE NO DEPÈN DE NOSALTRES |
ASPECTES - |
|
|
ASPECTES + |
|
|
A MILLORAR |
|
|
Sobre cada
un d’aquests punts:
a)
L’ensenyament
obligatori dels 6 als 16 anys (adequat o no adequat)
b)
El currículum
educatiu (les matèries que s’estudien, el contingut, les hores...)
c)
La metodologia
que se segueix (explicacions, llibres, apunts, estudi personal...)
d)
El
paper que hi té l’alumnat (estudi, deures, interès...)
e) La preparació al món laboral
(idoneïtat, utilitat...)
3.
Iniciarem
un debat seguint aquest ordre: cada grup exposarà el que ha acordat per
parts i quan tots els grups hagin parlat, podrem debatre els punts que creiem convenients.
4.
Finalment,
intentarem arribar a un consens final.